Forumul Tinerilor din România, partener MSP, a realizat un material de opinie despre experiența avută în calitate de invitat al Magurele Science Park, la Școala de Vară de Știință și Tehnologie de la Măgurele. Modulul de  Antreprenoriat.

Experiența noastră ca traineri și experți în cadrul Școlii de vară de știință și tehnologie de la Măgurele ne-a ajutat sa înțelegem mai bine ce nevoi au elevii din perspectiva educației antreprenoriale.

Alături de partenerii noștri de la Asociația Măgurele Science Park am fost responsabili de modulul de Antreprenoriat în cadrul căruia am lucrat cu elevi din ciclul liceal cu scopul prezentării și înțelegerii principalelor noțiuni ale antreprenoriatului, iar principiul care a stat la baza acestui modul a fost learning by doing.

Uneori noțiunile teoretice nu sunt deloc ușor de înțeles sau de explicat, așadar am învățat principiile de bază ale antreprenoriatului prin activități practice care sunt de folos elevilor în viața lor de zi. În cadrul celor două săptămâni de activități le-am prezentat elevilor metode inovative de învățare și am identificat împreună noi modalități de stimulare a spiritului antreprenorial în rândul tinerilor din țara noastră.

Introducere în educația antreprenorială – prezentări și jocuri pentru a înțelege principiile antreprenoriatului prin intermediul metodelor non-formale.

În opinia noastră, tinerii elevi au nevoie de următoarele competențe despre business: Înțelegerea principalelor noțiuni ale antreprenoriatului, inițiere în educația antreprenorială, prezentarea întregului proces pentru a constitui o afacere, lucru în echipă pentru realizarea principalelor taskuri, înțelegerea principalilor pași pentru a constitui o afacere și înțelegerea principiilor care stau la baza antreprenoriatului. Credem că cea mai bună introducere în educația antreprenorială poate fi făcută prin intermediul jocurilor interactive și aplicative.

Cum pot obține IMM-urile afectate de pandemie ajutorul de stat anunțat?

Rolul antreprenorului

Tinerii elevi ar trebui să identifice principalele caracteristici ale antreprenorului, iar noi am făcut asta mai ușor prin intermediul exercițiilor practice.

Concret, tinerii își pot realiza auto-caracterizarea, acțiune necesară pentru a identifica principalele abilități și caracteristici specifice. Un exercițiu practic este copacul viitorului, care permite prezentarea principalelor direcții de acțiune ale participanților (muncă individuală) în cadrul comunităților lor.

Cum punem în practică ideile

În urma experienței noastre, tinerii preferă lucrul în echipă pentru dezvoltarea unui plan de afaceri pe baza informațiilor prezentate în cadrul workshop-urilor, precum și pe baza ideilor pe care elevii ni le-au prezentat încă de la început. Oricât de inovative și creative sunt ideile știm cu toții că devin valoroase abia în momentul în care sunt puse în practică.

O metoda utilă tinerilor este dezvoltarea planului de afaceri folosind modelul Canvas. Acest model este un bun instrument de planificare a unei afaceri, simplist, care este folosit pentru a identifica acei factori care asigură succesul într-o companie.

Lecții de business din criza din 2008 pe care le-am aplicat acum și ce am…

Mai departe, tinerii pot înțelege drumul de la idee spre realizare, astfel înțeleg mai bine importanța setării unui scop bine definit și a unor obiective SMART. Aici este util să punem accent pe importanța pasiunii într-o afacere, dar și pe echilibrul dintre muncă și viața privată.

Una dintre cele mai importante lecții de care tinerii au nevoie pentru a fi pregătiți pentru a deveni antreprenori este următoarea: „Învață din greșeli și nu te da bătut!”. Este normal ca un tânăr antreprenor să întâmpine diverse obstacole la început de drum, însă este foarte important să înveți din greșelile tale, dar și ale altora, pentru ca ulterior să îți fie mult mai ușor să le eviți și să gestionezi situațiile neprevăzute care pot apărea. Nu te da bătut și crede în visul tău!

Cum să luăm decizii financiare înțelepte în această perioadă

Obiectivul nostru la Școala de Vară a fost acela de a aduce educația financiară mai aproape de elevi cu scopul de a-i ajuta pe aceștia să înțeleagă cum pot fi luate decizii financiare în mod chibzuit și cum pot gestiona resursele financiare în mod conștient.

Am vorbit despre educație financiară printr-un mod interactiv, prin joc și joacă, fără a le prezenta elevilor noțiuni greoaie și dificil de înțeles. Miza noastră este aceea de a-i învăța pe elevi că în spatele fiecărei decizii se află niște argumente bune și o informare adecvată pentru că nu întotdeauna prețul unui obiect este egal cu valoarea acestuia.

Storytelling

Pentru că știm cât de importantă este motivația la vârsta aceasta, le-am pregătit participanților mai multe povești de succes, venite chiar de la tineri de succes:

– ClarK, echipa care a realizat o pereche de ochelari inteligenți destinați mediului industrial și care a câștigat numeroase premii la nivel național și internațional;

– Antreprenoriatul social;

– Antreprenoriatul agricol;

Cursanții noștri de la Școala de vară de știință și tehnologie de la Măgurele 2020 au fost foarte implicați, cu aptitudini și domenii de interes diferite, ceea ce a ajutat foarte mult la îndeplinirea obiectivelor pe care ni le-am propus, dar care au un obiectiv comun și anume acela de a învăța tainele antreprenoriatului și de a clarifica primii pași în structurarea ideii lor de afaceri.

AGERPRES: 22 SEPTEMBRIE 2020