• Povestește-ne pe scurt despre activitatea Medic Chat.

Medic Chat este o platformă de telemedicină, care oferă acces rapid și ușor la sfaturi medicale de specialitate. Avem o rețea de peste 200 doctori din 40 speciliatăți medicale. Practic, atunci când ai o problemă de sănătate, poți adresa o întrebare unui doctor și primești răspuns rapid. Funcționează cu mesaje text la care se pot adăuga imagini, analize, documente medicale.

  • Care este cel mai mare proiect implementat de către Medic Chat?

Noi suntem concentrati pe un singur produs – Medic Chat. În cadrul acestuia, un sub-proiect care a prins amploare a fost campania umanitară pe care am desfășurat-o în timpul carantinei pentru a oferi consulanță medicală la distanță persoanelor vulnerabile. În acea perioadă în care eram cu toții la propriu închiși în case, nevoia de a consulta un doctor online a devenit brusc urgentă pentru problemele de sănătate existente. Ne-am bucurat că aveam un produs funcțional și o rețea de doctori solidă. Un alt proiect major a fost extinderea serviciului pentru medicină veterinară prin lansarea Vet Chat, care a fost de altfel și prima inițiativă de acest fel în România.

  • Cum dezvolți un produs/serviciu de acest tip în România?  (Vă rog să punctați sursele de finanțare)

Cel mai mare avantaj al nostru este că, începând cu fondatorii, suntem o echipă cu background tehnic solid, iar acest lucru ne-a permis ca investiția inițială să fie în primul rând de timp și efort din partea noastră ca fondatori. Influențăm direct produsul și inovăm rapid, ceea ce pentru multe startup-uri poate fi un proces mai greoi.

Am plecat de la o problemă care nu era adresată în niciun fel în România și am dezvoltat produsul, ajungând să avem tracțiune în piață și o creștere semnificativă care a demonstrat potențialul startup-ului. Pe măsură ce platforma a crescut în vizibilitate, am început discuții cu investitori. Ne-am bucurat să găsim un investitor precum Cleverage VC, specializat pe zona de health tech și care ne poate susține cu know-how și contacte în zona de sănătate. Am mai obținut o investiție de la Jay Chowdhury, angel investor din SUA cu care colaborasem în trecut. Aceste două investiții au reprezentat ancora pentru campania de equity crowdfunding pe Seedblink, care deschide posibilitatea de a investi sume mai mici de către oricine. Am atins targetul de 250 000 euro în prima săptămână de la lansarea campaniei, posibilitatea de investiție fiind încă deschisă până se atinge limita maximă de 300 000 euro.

  • Te-ai vedea colaborând cu un centru de cercetare pentru dezvoltarea unui produs/serviciu?

Da, cu siguranță. Backgroundul nostru ca fondatori este un mix de inginerie și cercetare. Eu am și o poziție de lector la Facultatea de Automatică și Calculatoare, Universitatea Politehnica București. Pe viitor ne gândim la diverse soluții care prin telemedicină să aducă inovație în sistemul de sănătate, de la monitorizarea stării pacientului la distanță, la integrarea unui sistem de diagnosticare automată bazat pe inteligență artificială. O colaborare pe partea tehnică de cercetare ar fi binevenită. 

  • Din punctul tău de vedere, care ar fi barierele în dezvoltarea de parteneriate și proiecte dintre mediul de cercetare și cel de business?

Prima provocare cu siguranță este comunicarea, care în acest moment este aproape inexistentă, iar aici intervine inițiativa Măgurele Science Park care facilitează acest schimb benefic. Apoi, poate fi o provocare stabilirea unor parteneriate de cercetare cu companii cu cicluri scurte de validare economică. Cercetarea aduce valoare mare, dar pe cicluri de validare mai lungi.

Un alt obstacol este cel de limbaj și focus. Adesea ce consideră interesant un cercetător poate părea prea de nișă pentru o companie, iar ce e interesant pentru o companie poate fi perceput ca un compromis pentru un cercetător. Confidențialitatea datelor poate fi o altă barieră, mediul de business prioritizând de obicei păstrarea avantajului competitiv, în timp ce în mediul de cercetare publicarea datelor este importantă.

  • Cum ai vrea să arate Magurele/Regiunea Bucuresti-Ilfov, în viziunea ta?

Prima imagine pe care o am în minte este un hub similar campusului Stanford din Silicon Valley. Punctul central ar fi interactivitatea, aducerea împreună a startup-urilor, companiilor tech, universităților, centrelor de cercetare și studenților. Acest lucru poate fi facilitat prin evenimente, oportunități de networking, spații de coworking, cantine, cafenele și alte spații de socializare. Vizualizez un mediu atractiv, dinamic, cu aspect futuristic, viu colorat, un mediu care să inspire inovație. Accesul probabil că e necesar să fie facil, poate un shuttle până în centrul Bucureștiului, biciclete, scutere electrice. Și de aici se poate dezvolta departe.