Soluții pentru asigurarea accesului la platforma de cercetare de la Măgurele

La data de 29 noiembrie 2017, imediat după conferința de lansare a indicatorilor Parcului Științific de la Măgurele, Marian Petrache, președintele Consiliului Județean Ilfov, a prezidat Adunarea Generală a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București- Ilfov, care s-a desfășurat la Primăria Capitalei. În timpul reuniunii, a atras atenția asupra proiectului prioritar al Regiunii, respectiv asigurarea conectivității între București și Măgurele, denumit “Realizarea coridorului de Transport rapid cu autobuzul (BRT) pe ruta Măgurele – Gara de Nord”, proiect inclus în Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru regiunea București-Ilfov.

Marian Petrache a explicat care sunt motivele care fac din acest proiect o urgență majoră:

– evoluția activității de cercetare de la Măgurele
– faptul că în 2019 va fi pus în funcțiune cel mai mare laser din lume
– de anul viitor vrem să începem și lucrările la Parcul Științific Măgurele
– România candidează acum pentru a găzdui conducerea ELI-NP, denumită ERIC (European Reasearch Infrastructure Consortium), care va coordona toți cei trei piloni ai ELI-NP (respectiv România, Ungaria, Cehia), iar singurul impediment pentru nominalizarea Regiunii București-Ilfov îl reprezintă conectivitatea.

Marian Petrache, președinte Consiliul Județean Ilfov: „Astăzi, în lumea întreagă, există un singur cuvânt important: conectivitate. Ai conexiuni la drumuri, ai conexiuni la internet, la știință, ești în viață. Nu ai conexiuni, nu exiști.”
Prof. Nicolae – Victor Zamfir, Director IFIN-HH, Director ELI-NP: „ Sunt discuții deja la nivelul Comisiei Europene unde să fie sediul noului institut internațional care se numește ERIC. Ne-am pregătit, avem toate argumentele de partea noastră, toată lumea este cvasi-de acord că avem suficiente argumente ca sediul noii instituții să fie la Măgurele. Dar mi s-a pus chiar acum o săptămână-două o problemă, da, dar cât vă ia să ajungeți la aeroport? La celelalte centre (NR: Ungaria, Cehia), la amândouă, s-au construit autostrăzi. Deci, decidenții politici au hotărât că pe lângă celelalte centre trebuie să treacă autostrada. ”

Marian Petrache, președinte Consiliul Județean Ilfov: „Dacă pe ruta asta se fac acele 50.000 de locuințe, va trebui să ajungem aici doar cu avionul. Dacă punem în aplicare Planul de Mobilitate Urbană, care are traseu direct de la Otopeni și de la Gara de Nord, astfel încât circulația în această zonă să se facă ușor, iar zona aceasta va avea o dezvoltare controlată, că am făcut acel PATZ, va fi de succes. Dacă Ministerul Transporturilor dă drumul mai repede și se face și A0, dar și linia de centură, transmitem un mesaj.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *